Teknoloji 190 Kez Okundu 0

Türk Yapımı Yerli Uçaklar, 2021’de Göklerde Olacak

Celal Gökçen, 1987 yılında kurulan ve Türkiye’nin en büyük 500 şirketi arasında bulunan BPLAS’ın, ürünlerini yerli imkanlarla üretmeye çalıştığını söyledi.

Aquila ve Bursa Uzay ve Havacılık’ın sahibi olan Celal Gökçen, BPLAS olarak yeniliğe dayalı çoğu ürünün yerli olanaklarla üretilmesi amacıyla çalıştıklarını dile getirdi. 6 değişik tesiste 1.725 çalışanları olduğunu ifade eden Gökçen plastik enjeksiyon, otomotiv, savunma sanayii, elektrikli ev aletleri, yapı-inşaat sektörü, besin ve yüzey dekorasyon sektörlerinde mamüller geliştirdiklerini ifade etti.

Alman eğitim ve spor uçakları yapan Aquila’yı 2015’te aldıklarını ifade eden Gökçen, bu satın almayla alakalı şunları söyledi:

“Aquila’nın dizayn ve geliştirme, üretim, bakım, Camo sertifikaları bulunuyor. 6 bin saat uçuştan sonra başka uçak firmalarının bakım maliyetleri 25 bin avro orantısında iken bu maliyeti 4 bin avroya kadar düşürdük. 95 oktav normal benzin ile çok düşük maliyet ile uçma ayrıcalığı yayınlayan Aquila, isteğe bağlı olarak uçak gazı ile de çalışabiliyor. 450 metre uzaklıkta hem kalkış hem de iniş yapabilen Aquila, İngiliz Hava Kuvvetleri pilotları başta olmak üzere eğitim amacıyla pilotlar doğrulusunda tercih edilen ilk marka. Aynı vakitte başka marka uçaklara bakım ve servis hizmeti yayınlayan Aquila, ABD, AB ve Avusturalya’da kabul gören onaylama yetkilerine sahip.”

4 – 6 kişilik, turbo ve oto pilotlu uçaklar amacıyla Avrupa’da etkinlik gösteren bir mühendislik firmasını da satın aldıklarını ifade eden Celal Gökçen, “German Design Awards”da (Alman Tasarım Ödülü) kusursuz dizayn mükafatı alan ALPINA’nın da Türkiye’de üretilmesi amacıyla hazırlıklar yaptıklarını ifade etti.

Aquila’yı satın aldıktan sonra Bursa Uzay ve Havacılık şirketini kurduklarını ifade eden Gökçen, Almanya’da yatırım yaptıklarını fakat yatırım sermayesini Türkiye’de kazandıklarını ve vakit ortamında bu yatırımların Türkiye’ye gelmesini istek ettiklerini de söyledi. Türkiye’de imal edilen uçakların 2021 senesinde göklerde olacağını ifade eden Gökçen, üretimlerinin ise oldukça yerli olmasına ilgi edeceklerini dile getirdi.Alman eğitim ve spor uçakları yapan Aquila’yı 2015’te aldıklarını ifade eden Gökçen, bu satın almayla alakalı şunları söyledi:

“Aquila’nın dizayn ve geliştirme, üretim, bakım, Camo sertifikaları bulunuyor. 6 bin saat uçuştan sonra başka uçak firmalarının bakım maliyetleri 25 bin avro orantısında iken bu maliyeti 4 bin avroya kadar düşürdük. 95 oktav normal benzin ile çok düşük maliyet ile uçma ayrıcalığı yayınlayan Aquila, isteğe bağlı olarak uçak gazı ile de çalışabiliyor. 450 metre uzaklıkta hem kalkış hem de iniş yapabilen Aquila, İngiliz Hava Kuvvetleri pilotları başta olmak üzere eğitim amacıyla pilotlar doğrulusunda tercih edilen ilk marka. Aynı vakitte başka marka uçaklara bakım ve servis hizmeti yayınlayan Aquila, ABD, AB ve Avusturalya’da kabul gören onaylama yetkilerine sahip.”

4 – 6 kişilik, turbo ve oto pilotlu uçaklar amacıyla Avrupa’da etkinlik gösteren bir mühendislik firmasını da satın aldıklarını ifade eden Celal Gökçen, “German Design Awards”da (Alman Tasarım Ödülü) kusursuz dizayn mükafatı alan ALPINA’nın da Türkiye’de üretilmesi amacıyla hazırlıklar yaptıklarını ifade etti.

Aquila’yı satın aldıktan sonra Bursa Uzay ve Havacılık şirketini kurduklarını ifade eden Gökçen, Almanya’da yatırım yaptıklarını fakat yatırım sermayesini Türkiye’de kazandıklarını ve vakit ortamında bu yatırımların Türkiye’ye gelmesini istek ettiklerini de söyledi. Türkiye’de imal edilen uçakların 2021 senesinde göklerde olacağını ifade eden Gökçen, üretimlerinin ise oldukça yerli olmasına ilgi edeceklerini dile getirdi.

Celal Gökçen havacılık sektörüyle alakalı olarak ise “Bursa Havcılık ve Uzay Şirketinde uçağı üretmek, uçağa bakım gerçekleştirme ve uçağı kullanmak sahip olmamız gereken asli nedenler olacak. Pilot yetiştirmenin yanısıra uçak bakım, uçak üretiminin Türkiye’de de yapılabileceğini göstermek istiyoruz. Bunlar Batı’nın tekelinde değil, bunları bizim mühendislerimiz de yapabilir. Sadece imkân tanımak lazım diye düşünüyorum.” dedi.


{Ali TEMEL}

2005 yılında bilgisayar ve web merakı ile başlayan, birçok firma bünyesinde çalışarak kendini geliştirerek 2013 yılında ilk şirketini kurmasıyla şekillenmiştir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir